Uw specialist in de autowas loyaliteits kaarten | Autowas loyaltycard
15841
post-template-default,single,single-post,postid-15841,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Met nieuwe wasbox-besturing kan Carwash Druten communiceren met wasklant

Met nieuwe wasbox-besturing kan Carwash Druten communiceren met wasklant

Berrie Wolters

Marien Verhaaf van Carwash Druten is al 4 jaar zeer tevreden over zijn 2 wasboxen (buiten opstelling). “Er wordt goed gebruik van gemaakt. Het contact met wasboxklanten is echter veel minder intensief dan die met de wasstraatklanten. Vooral als het druk is bij de wasstraat zie ik niet wie in de wasbox staat. De communicatie met deze groep klanten wilde ik verbeteren en daarom heb ik Mike Hoffs – ENGINEERING gevraagd de wasbox-besturing te moderniseren.”

Mike Hoffs: “De oude besturingsfunctionaliteit beperkte zich tot het maken van programmakeuzes en het aftellen van de wastijd. Door het inzetten van onze besturing wordt de informatie een stuk opvallender. Zo is met een oogopslag bijvoorbeeld duidelijk wanneer de tijd bijna op is.

De programmakeuzes op het scherm hebben we aangepast. Momenteel moet de klant de keuze middels de ronde druktoetsen naast het scherm maken, maar het is ook mogelijk om de keuze via het scherm te maken (touchscreen/toekomst).

Bewegende visuals

Als basis is er gekozen voor een rustige en statische vormgeving. Dat wil zeggen geen extra bewegende items in het ontwerp. Het nieuwe scherm op moment de wasbox inactief is laat een duidelijk logo zien, geeft de betaalmogelijkheden weer, geeft informatie over de waspas in de wasstraat en geeft informatie over de uitgebreide en vernieuwde interieurreiniging dienstverlening. Wanneer de wasbox in rust is kan er door middel van op de juiste knop te drukken informatie gegeven worden wat de beste methode is om de auto te wassen. Nu is dit een tekstuele weergave, dit kan uiteraard ook gedaan worden met duidelijke filmpjes en bijhorend geluid. Dit scherm sluit zichzelf automatisch weer zodat de ‘in rust weergave’ weer zichtbaar is.

Het contrast wordt dan ook extra duidelijk wanneer er lopende acties zijn. Door gebruik te maken van juist wel bewegende visuals, trekt dit gelijk de aandacht van de bezoeker. Je ziet dit dan ook duidelijk aan de reactie van de bezoeker op moment de aandacht naar het scherm gericht is. Erg leuk om te zien.

Binnenkort organiseert Carwash Druten bijvoorbeeld twee avonden in het teken van Halloween. Hiervoor hebben we een aangepaste in rust pagina erop gezet met een paar bewegende elementen. Deze pagina kunnen we later ook inrichten voor andere acties zoals bijvoorbeeld Valentijn, Moeder- en Vaderdag e.d.” Ludieke acties vanuit de wasstraat nemen we zo ook mee naar de wasbox klanten. En misschien doen we volgend jaar de beleving uitbreiden met Halloween geluiden en bijhorende effecten. Kortom voor wie creatief, ludiek en uniek wilt zijn, ontstaan er tal van mogelijkheden.

Aanpassen en informatie

Layout gerelateerde aanpassingen doen ze bij Mike Hoffs – ENGINEERING zelf. Dit is een bewuste keuze. Ze weten feilloos wat wel en niet mogelijk is op het scherm en kunnen daar dan ook in adviseren. In overleg komen we dan tot een ludieke interface. Via de telefoon en de computer heb ik toegang tot duidelijke rapportages die mij tot in detail vertellen hoe het staat met de opbrengsten en het gebruik. Ook kan ik bijvoorbeeld extra tijd aan een wasbox toekennen zonder dat we daar losse muntjes voor hoeven te gebruiken. In de oude situatie hadden we deze mogelijkheden nog niet. Kortom een ontzettende grote stap vooruit, en ik kijk uit naar wat er allemaal nog komen gaat.